En helt vanlig dag...


06:00 Min väckarklocka ringer. Jag duschar o sminkar mig...

06:20 M´s väckarklocka ringer.

06:30 M o jag äter fil ståendes i köket... M brer mina smörgåsar o packar min matlåda.

06:35 Väcker barn, pyjamas av, dagiskläder på, borstar tänder och på med ytterkläder.

07:00 Lämnar på dagis

07:40 Stämplar in på mitt jobb

14:30 Tar friskvård sista halvtimman. Tränar, bastar och duschar. Blir lite sen...

15:20 Stämplar ut. 10 min sen...

15:45 Hämtar barn på dagis. Alice har toksnuva... Och jag möts av en ¨Det går magsjuka hos oss skylt¨... Inte vad man önskar inför helgen...

16:00 Till lokala miniaffären som ligger brevid dagis för att köpa fredassnacks och lördagsgodis. Är där i ca 20 min...

16:30 Hemma igen. Pappan skottar.

17:10 Besäller mat från pizzagubben. Barnen ropar att dom vill ha pizza!? idag... Tittar på Emil medans vi väntar.

17:30 Äter! Pappan o barnen delar på en super kebabpizza! Mamman äter falafel!
  
18:00 Alice försöker klättra i sin säng(har spjälsäng). Hon vill sova nu! Men icke... DÅ blir det ju uppgång vid 05 imorgon... Kollar Bolibompa istället.
 
19:00 Läser bok för Olle. Alice får nu  äntligen gå o lägga sig. Somnar fort!

19:10 Olle somnar sött!

19:15 Pappans diskdag idag. Vi har varannan dag. Funkar mkt bra! Inget tjafs om med som diska mest. Vi diskar alltid varannan dag och lämnar inte nått!

20:00 På spåret... Och Let´s dance. Zappar lite...

20:10 Pappan ger sig ut på en löparrunda... En halvmil! Korregering: 7,5 km!! Bra M!


'
Sen kan jag gissa resten:

21:15 Kaffedags! Kanske lite glass?? Jo-det blir nog lite glass!

21:45 Nu blir jag sååå trött och måste nog gå o sova.... Bums!

02:00 Alice vaknar o ropar på vatten med somnar om lika fort som vanligt

07:15 Olle vaknar och ropar o undrar om det är gomorrgon! Mamman går upp och fixar frukost. Pappan kommer efter 7 rop i trapppan...


Ja, så ser en helt vanlig dag hos oss ut... :)


Snart slår tröttheten till på riktigt!! ;)


Urk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0