Wiiiiii-Weeee-Wiiiiii-Weeee

Brandlarmet har larmat här ikväll. Två gånger! Inte för att det var någon eldsvåda eller så...

Efter barnens kvällsbad så gick larmet. M stängde av och jag föreslog att stänga av den väldigt högljudda sirenen. Man vill ju inte vakna mitt i natten med ett fruktansvärt tjutande ljud. Men icke. Den hade ju aldrig falsklarmat förut...

Ca 2 minuter efter jag lagt Alice i sin säng var det dags igen. Öronbedövande tjut och nu hann M kolla var den larmande detektorn satt. Alice sa INTE ett knysst...

Han skruvade ner den och fann detta:


En mystisk miniliten skalbagge med vit o brun kropp som bodde i detektorn.


Det lilla terroristdjuret hade tagit sig in i detta superduper-fin-maskiga nät!!

Hoppas verkligen inte att den tänker bosätta sig där igen för den rymde när M hade funnit den...

Kommentarer
Postat av: marja

jo den var svår att trycka in :)



M har fått dina pengar som jag var skyldig

2010-06-17 @ 08:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0