En perfekt helg!!

Helgen har varit så trevlig och perfekt underhållande.


Eller det  började redan i torsdags. Slutade väldig tidig eftermiddag på jobbet, åkte hem och hämtade upp Olle och körde ut till Marieberg för att shoppa lite.
Vi tog ett hamburgemellis och köpte present till Ella som skulle ha 3års kalas i helgen.
Att vara ha med sig ETT barn är ju rena semestern!!

Sen överraskade vi mormor vid hennes jobb, körde hem henne och käkade glass i trädgården.
Pappan och Alice mötte upp.

Gul sticki-dricka!

Smällde i sig hela burgaren...



Sen blev det fredag... Trevlig dag på jobbet. Mycket skratt. Tränade innan jag lämnade jobbet.
Sen åkte barnen och jag och fredags-shoppade. Alice ville köpa godis...

Dom här verkar goda!
Olle ville hellre ha en åkgräsklippare...



Sen blev det lördag och söndag.

På lördagen var vi på 3årskalas. Fiskdamm och tårta. Precis som i Alfonsboken... Där tjuvkollade vi även lite på bröllopet på storbild!


Och idag söndag har vi haft en riktig toppendag.
Först åkte vi till Lindesberg på fm för att bada. Men badhuset var stängt (jag föreslog att vi skulle kolla upp det innan vi åkte, men det röstades ner) så vi åkte en tur till plantmarknaden och kollade in kaninerna och lekte på lekplatsen. Sen lunchade vi på golfbanan.

Efter att Alice hade sovit middag hemma så åkte vi äntligen till det efterlängtade badhuset.
Nu blev det Gustavsvik för det var det enda badet som var öppet på en söndags eftermiddag.
Och där var barnen MYCKET nöjda!! Båda klättrade upp i den halvstora vattenrutschekanan och åkte själva! Så duktiga! Olle åkte den jättebranta rutschekanan i forsen tillsammans med oss vuxna. Vågorna gillade han skarpt! Dessutom envisades han med att simma runt i utomhusbadet trots att det var svinkallt i både luft och vatten...

Efter kvällsmaten slog Olle och jag till på att baka en paj från Leilas inte helt nyttiga recept... Rabarber och hemmagjord jordgubbssylt med en havrebotten med knaprigt strösseltäcke. Mmmm!!

Sen gick jag ut på en stavgångspromenad. Fast jag har bara provsmakat två små teskedar på pajen... Vilken självdisciplin va?? Undra VEM som ska äta upp det goda bakverket??



På promenaden zick-zackade jag fram mellan dessa coola sniglar!


Mmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0