Vill du flytta hem till oss herr Bosch??

Jag har hittat en diskmaskin som låter SUPERDUPERBRA!

Det hela började när jag kom hem med dom där diskmaskinstabletterna från Ullared... Våra var slut och jag köpte en förpackning därnere... Billiga... Diskmaskinen diskade inte längre speciellt rent. Kan ha ett samband med de billigare tabletterna...

Förra vecka hade vi sladden till kalkfiltret urdragen ett par dagar. Av misstag...
Disken blev genast smutsig med en konstig beläggning! Började nu bli riktigt irriterad på dom där tabletterna men då erkände M misstaget med den urryckta sladde och jag tänkte köpa nya tabletter och se om disken kunde bli ren igen...

Men jag hann inte köpa några nya! Imorse när jag plockade ur diskmaskinen tänkte jag att det nog var lika bra om den där Ikea Whirpool-maskinen snart gick och dog. Laddade in ny disk efter maten och startade maskinen med viss tvekan om att vänta tills nya tabletter var inköpta. När jag satte ner mig i soffan för att kolla lite reklam och läsa tidningen gick strömmen. -15 och ingen bergvärmepump! Oh shit!!

Ringde grannen snett emot o kollade. Jo då. Dom hade ström minsann!

Ner i källaren. Jordfelsbrytaren hade löst ut.

Ner med ALLA kanppar och upp med en i taget.
Där på rad 3, knapp 7 small den upp igen. Och igen. Diskmaskinen!!!
Så upp med alla igen och lät 7:an vara nedfälld. Då kunde ju värmen hoppa igång igen!

Sen åkte jag iväg på några ärenden och när jag kom hem igen hade M kastat ut eländet i snön!
Barnen var byxlösa eftersom dom hade simmat runt i de ca 3 liter vatten som rann ut vid avskedet...
Superlyckliga!

Så nu undrar jag om du vill flytta hem till oss herr Bosch??
Visst låter det som en gudomlig maskin?? Här kan man läsa om alla hans egenskaper!




Kommentarer
Postat av: Eline

Han verkar trevlig!

2010-01-11 @ 23:10:12
Postat av: Anita

Ett tips, vi har bosch, den är några (rätt många) år, men kolla ljudnivån, ni vet hur våran låter .....

2010-01-12 @ 10:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0