Plask!

Här badar vi nästan VARJE kväll! Det är bara vid speciella tillfällen vi hoppar över det...
Kvällsmat, lite lek, bad, gröt och bus. Sedan sängen!

Idag somnade Alice snabbt... Hon låg precis som jag la ner henne! Hon har fått en spruta i varje ben och var trött och lite mör! Hoppas hon kan sova lika gott som annars!

Konstaterade dock igår att hon inte vaknat till på flera veckor, det skulle jag ju inte sagt eftersom hon naturligtvis skrek till och var ilsken i natt... Men då ropade jag gonatt ramsan från min säng på övervångingen, och då somnade hon om!! I like!


Ett tips så här i vintertider!
Olle drabbades aldrig av några eksem eller torr hy på något sätt. Han fick bada i oljor och badskum från Weleda eller Dermanord.

Till Alice tänkte vi att det nog inte var så avgörande vad man använder och prövade billigare alternativ...
Hon fick ordentliga knottror och små sår med rodnader för hon blev så torr. Speciellt vid omslag till kallt väder...
Fick kortison och fet apotekskräm. Blossade upp direkt när vi slutade smörja...

Köpte återigen Weleda bad och kroppsprodukter (finns bla på Coop) och nu är det jätte fint! Så fort man känner att det blir torrt smörjer vi henne med den smidiga lotionen som nästan är flytande. (inte tjock som vasselin som de flesta apoteksprodukterna) Kan vara värt att pröva om man har likande problem!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0