Hur i hela...

...friden hamnade dom där??

Klossar... Sånna där som man har när man lägger golv. Fast man ska kila fast dom mot väggarna! När golvläggaren tog upp vår parkett för att jämna till underlaget, som inte var helt bra efter den där sista läggningen vid gamla hallen, hittade vi nått märkligt...

2 klossar låg under en planka mitt på golvet. Typ under soffan som är ute i rummet. Inga smygande övergångar eller utjämnande syfte... Bara 2 klossar som låg där. Kanske inte så konstigt att golvet sviktade lite??

Jag frågade golvläggarn om det verkligen låg 2 stora klossar där och japp- det gjorde det...

När M kom hem sa jag som det var... Golvmannen hade ju klagat hejvilt på det mesta. Men att bara lägga in 2 stora klossa så där... M trodde jag skojade... -2 klossar??
-JAPP!

Han är HELT säker på att han minsann inte stoppat in några utjämnande föremål där... Så vem kan vara den skyldige? Olle eller Alice?
Troligast Olle som lyft lite och applicerat åtgärden... Så nu, med lite spackel vid skillnaden mellan gamla hallen och befintligt golv, och UTAN klossar är det mycket bättre! Det känns bra när dom ändå ska slipa och göra golvet som nytt igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0