Penicillin eller ej??

Vi har varit på vårdcentralen, Alice och jag (mamman). Hon var röd och irriterad i öronen. Osäkert om det är på gång att bli öroninnflammation eller om det håller på att bli bättre från att ha sett värre ut...

Fick recept skickat till apotek och om vi bedömer att hon blir sämre åker vi och hämtar upp medicinen. Men om man är över 2 år ser man helst att det läker av sig själv. Men nu är hon ju snart 15  månader och då är det penicillin som gäller.

Det som gör mig tveksam är att hon sover gott om natten och inte skriker mer i liggande läge. Kanske har hon helt enkelt fått en ny, annan virusinfektion direkt efter den första. Kommer alla att behöva avverka två täta förkylningar då?? Suck...

Olle är inte heller i sin bästa form. Ingen aptit, velig och kort tålamod... Det tär på krafterna just nu. Inte kan man lämna huset pga av smittorisk för andra, öppna förskolan är stängd även om vi nu skulle pigga på oss fort... Hemmapappan kunde fått en trevligare start på sin ledighet... Massor med snö och helt isolerad...


Kommentarer
Postat av: Eline

Jag är inte avensjuk. Stackare! Hade ni varit friskare hade jag bjudit hem er hit imorrn. Det kommer fler barn :) Ni får väl stå i fönstret o glo o vinka :P Kanska sticker ut en bulle åt er isf :D

2010-02-23 @ 23:38:16
URL: http://eleline.blogspot.com
Postat av: Susanne

Skulle jag vetat om när jag gick lunchprommenaden. Nu var det så soligt att jag inte ens kunde tjuvspana i fönstret efter er...



Observerade dock en mystisk grå bil som inte brukar uppehålla sig i dina kvarter ;)



Snart drar vi till apotekek och hämtar ut den där pencillinen. Vill ju inte riskera några söndervärkta trumhinnor... Ingen av barnen har någonsin ätit penicillin... Så jag tror vi vågar att chansa även om det håller på att självläka...



Hon var vaken typ var 20:de minut i natt från 04-07:30. Skriker till, gråter lite o sover vidare... Inte kul!

2010-02-24 @ 16:11:39
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Eline

Ja, jag vinkade till dig men inget såg du! Hoppas medicinen hjälper, så ni är krya till nästa vecka!

2010-02-24 @ 19:37:23
URL: http://eleline.blogspot.com
Postat av: marion

Stackar lilla Alice.Hoppas pencilinet gör susen.

2010-02-24 @ 21:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0