Vad i hela friden???

Minns ni att jag skrev om inbrott och att grindarna skulle hålla folk på behagligt avstånd i det senaste inlägget??

Så blev inte fallet...

Inga inbrottstjuvar men ändå...


Så här var det:
Vi låg och sov (man var ju aningen mer observant än vanligt på mystiska ljud och snabba bilar denna kväll så det tog ju ett tag att somna) ...när vi plötsligt väcktes av ett förskräckligt ljud. Klockan var 02:01 och fönstren skakade och det brummade nått kolosalt...

M satte sig upp och skojade nått om polisens pansarfordon i vår trädgård... Jag gick upp och kollade ut för att se VAD som kunde orsaka detta ljud. Kollar mot vägen med ser inget... Öppnar fönstret och kollar rakt ner från andra våningen. DÅ ser jag...

Det är en åkgräsklippartraktor i VÅR trädgård. Mitt under fönstret. Alcie sover ju på våning 1 och vi rakt över henne. Nu har ögonen vant sig lite och jag ser siluetten av vår granne Arto... Han pratar med sig själv, verkar allmänt berusad och sen kör han. Med FULL fart rakt mot husväggen!

Fattar inte hur han han styra upp fordonet för jag väntade bara på att den nyputsade fasaden skulle smälla högt... Men han drar iväg, kör ut genom grinden och in i sin trädgård på andra sidag om vägen. Där får vi syn på EN till åkgräsklippare. Det är vår närmaste granne J som är där och kör ikapp. Dom skrattar, kör allt vad det går och är HELT galna... Runt, runt, runt...

Vid 02:22 drag grannen brevid oss hemåt. Hakar på Artos kärra och kör in mellan våra hus. Parkerar efter några om och men sin traktor i boden. Sen försvinner han in i garaget. Då gick vi och la oss igen... Fast det tog en stund innan man kunde somna efter ett sådant uppvak...

Vilka dårar!!


Kan man montera ett alkolås på en åkgräsklippare?? I sånna fall kanske vi övriga grannar kan skrammla ihop till ett??

Kommentarer
Postat av: Eline

Haha! Ja han hade ju grundat ett tag :) Vi lägger inte en krona på alkolås, för här borta i den lugna änden av byn har vi inga sånna problem ;) Men kanske skramla till något slags äppelträdslås? =)

2010-08-14 @ 12:04:49
URL: http://eleline.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0