Leder in mig i brottets bana...

Idag när vi var på väg hem från den alldeles lagom långa turen på stan körde grannens bil plötsligt in några avfarter för tidigt...

Vi hade på vår motionsrunda, några dagar tidigare, upptäckt attt det fanns många fina blommor och mycket ätbart vid skolan just nu... Vi pallade varsitt äpple och konstaterade att de var riktigt goda! Sen blev grannen SÅ sugen på äppelpaj när hon kommit in från prommenaden att hon tänkte ta bilen ner igen för att ¨låna¨ ett par äpplen till för att kunna baka den där goda kakan... Men efter Li´s väldigt hotfulla kommentarer vågade hon sig INTE ut igen. Förrens idag! Eftersom jag ändå skulle få skulden för medhjäpl till stöld så pallade jag 4 fina äpplen att baka något smaskigt på under helgen. Bildbevis finnes... Visst ser hon skyldig ut???

När hon släppt av mig med bilen kom en polis körandes bakom henne. Men han körde in till huset mitt emot istället... Tur för äppeltjuven!

Sen fortsatte polisiära insatser under kvällen... Blåljus, rivstarter och snabba polisbilar utan ljus... Kan det vara dom där inbrotten i krokarna under dagen som man letar efter skyldiga?? M hörde knak och brak uppe i skogen, följt av hundskall och kom sättandes in och låste allt som gick att låsa... Larmet är på och vi hoppas grindarna håller folk på behagligt avstånd...


Ser ut som vilken trädgårsintresserad besökare som helst...


Plötsligt börjar hon sno äpplena! Tur väskan inte var SÅ stor... ;)


Lurig som få...


Sen, efter kvällsgröten, fick grannen uppgiften att köra mig och Olle på ett litet ¨inbrotts förebyggande uppdrag¨... Intressant att åka Siris bil tyckte Olle... Han påstod att den var stor... Kanse var det för att han fick sitta i framsätet?? Han åker jämt bak i ersättningsbussen!
Mamman hade intagit fredagens ¨ett glas rött¨ så jag var inte körbar... Men vi ville ändock skapa lite trygghet med att larma på och tända lite lampor hos vissa förvirrade bortresta människor... ;)


Undrar ni också hur det gick med den där äppelpajen?? Det blev tydligen FÖR jobbigt att göra iordning marsansåsen så det blev en kladdkaka istället... Stöld till INGEN nytta alltså...
 
Eline, Eline... Vad ska det bli av dig???
Tach för skjutsen OCH sushisällskapet idag!!

Kommentarer
Postat av: Eline

Det var inte min idé att sno de där äpplena som skulle vara sååå goda i dina bullar o muffins o allt vad du skulle ha dem till ;)



Poliserna fortsätter åka här långt in på natten. Är det äppeltjuvarna de letar efter tro? Kanske ska backa in bilen i garaget........ eller äta upp beviset.

2010-08-13 @ 23:18:38
URL: http://eleline.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0