Mycket händer...

...men igen uppdaterar.
Vill delge er två superbra recept. Ett på ett kikärtsbröd som nyttigt och gott. Det andra på hemmagjord pizzadeg som man kör i matberedaren. Så smidigt! Men det finns ingen tid att skriva ner en massa ingredienser just nu!!

Morfar har haft bilen inlämnad eftersom han blev en bakruta fattigare på helgens rallytävling. (inte rallybilen utan hans privata bil) Vi hämtade upp honom och han var här i några timmar för att sedan hämta tillbaks bilen. Vi testade hans nyinköpta lövblås som även kan suga. Den var cool och funkade väldigt bra fast det var blött igräset. Blåste både på gruset och i gräset. Inget krattande i år alltså.  Sen har jag och barnen sorterat sopor. Källsorterat. Det heter käll för att vi har HELA källaren full... Men inte nu längre. Olle hade med sig en stege som han stog på och kastade ner papperskartonger ifrån. Så sött va??

Igår var vi åter på öppenförskola på det där lugna stället där man INTE får en massa förkylingar och magsjukor. Kollade med grannen och hennes 8 veckors om dom ville hänga på och det gjorde dom. Jag bjöd över dom till oss på eftermiddagen och prackade på lilla S några urvuxta Alice kläder. Idag kom dom över med en superfin bukett med blommor. 



Andra saker som hänt:
Sanerat soffan. M somnade med en kaffekopp full med kaffe i soffan. Tur den inte är vit utan brun...

Alice går utmed möbler och puttar stolar och vagnar framför sig. Kan vinka också.

Olle har gjort sin första bondsnor på eget intiativ. Härmade morfar innan vi skulle hoppa in i bilen. Han skulle INTE in i sin stol och jag trodde han sett nått djur i gruset eller nått. Men icke. Han skulle bara blåsa lite med näsa åt samma håll som morfar just gjort... Gud som vi skattade åt den lilla rackaren.

Jag har beställt en plattång. Den gamla var inte effektiv och dessutom glapp. M skulle laga men den ligger sönderskruvad sedan en vecka tillbaks. 
Är så nyfiken på hur den  nya funkar. Det blev en Ga.Ma Cp1 Ceramic Ion Iron. Klar att användas på 2 sek. Wow!! Liten och smidig!! (bra, då kan jag snart visa mig ute igen)


Kommentarer
Postat av: Eline

Ja, A vinkade hejdå väldigt fint till mig igår :)

2009-09-15 @ 22:56:03
URL: http://eleline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0