Helgen närmar sig...

... och med den kommer kusinerna. Virvelvinden och lilla knubbisen... Haha. Dom små liven. Ska bli kul att ses!!

Öppna förskolorna i vårt område är populära och nu kan vi besöka förmiddagsaktiviteter måndag, onsdag och fredag. Eftermiddag tisdag o torsdag. Det är verkligen lyx!! Vi träffade en familj i helgen som hade en 15timmarsplats för sin treåring på dagis. Han skulle lämnas 8 och hämtas 11. Frukost serverades 07:30 och lunchen EFTER 11. VÄREDLÖST VA??? Detta resulterade i att dom var på dagis först vid niotiden. Tidigare är svårt att lyckas med om man har en tremånaders och en treåring som ska äta frukost och få på sig kläder. Stressa hem för att äta mat direkt. Inte kul!!

Vi funderar fram och tillbaka på om Olle skulle trivas bra på dagis... Men då skulle jag och Alice iallafall besöka nån förskola på fm för att hon behöver det sociala umgänget. Då kan han ju lika gärna vara med oss o träffa andra barn så slipper jag stressa o lämna vid olika ställen. Det måste ju ändå vara det bästa just nu... Eller??

Idag har vi harit på vår tredje öppna förskola för denna vecka. När vi åkte därifrån ropar han ¨mera¨ från baksätet. ¨Mera leka med barnen¨-undrar jag. MM- svarar han då. KUL att han gillar det!!
När M kommit hem idag kom även mormor och morfar förbi. Hade köpt SUPERFINA kläder från PoP. Merinoull underställ till Olle och klänning och cardigan till Alice. Bilder kommer när hon har dom på sig! TACK!
Barnen var ute med mormor o morfar. M och jag var inne o fixade. Dammsög, moppade, plockade upp allt som fanns på ¨fel¨plats, lagade 5 matlådor till Alice, kokade fruktpuré på våra egna äpplen och päron. Lagade mat till övriga familjen samt tvättade o hängde en maskin. SEN släppte vi in barnen igen och vinkade hej då till morföräldrarna. Vilken effektivitet va?? SÅ skönt!!

När vi var hos rörmockaren sist så bad han M kolla på hans trådlösa router. När vi hade problem med vår router sist så väntade jag i ett antal veckor innan JAG gick ner i källare och lade in nya uppgifter och startade igång anslutningen igen. Idag har det skett igen. JAG fixade så lösenordet blev ¨nollat¨och nu surfar jag på det trådlösa för att testa. Funkar alldeles ypperligt. Jag är förvånand över mig själv... Fast det där med manualer och karlar har väll aldrig varit nån bra kombination???

Kommentarer
Postat av: marion

Ja ni har det fullt upp.Jag har en aktivitet i veckan och tycker det känns stressande (ibland) Norah är ju nöjd att bara skrota med mig.Vi träffar ju Mamma M med hennse barn så ofta det går.Alla barn är ju olika men Sebbe tycker det är så kul att få leka ett par timmar,han är så nöjd när vi går hem.De där timmarna räcker så bra för honom.Och jag måste erkänna att det är skönt att få de där timmarna till ärenden eller bara vara hemma i lugn och ro och få andas ut en liten stund.Det är ju så roligt att träffa honom sen :)Det blir leka av i helgen Olle :) Sebbe kan leka tills han supar hahahah.Vi ses ska bli så roligt! Kram

2009-09-24 @ 11:39:30
URL: http://http://majongsans.blogg.se/
Postat av: Anna

Nääää, vad ska han på dagis och göra??? Jag fattar inte det där med femtontimmarsplats. Lämna bort ett litet barn när man ändå är hemma? Nä, usch. Han har det såå bra hemma hos mamma och lillsyrran ju! Dagis kan han gå på när han är typ fyra eller nåt. DÅ kan det kanske behövas. Dessutom träffar han ju andra barn jätteofta - och sin syster varje dag.

2009-09-29 @ 00:03:00
URL: http://livethososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0