Kärlek vid första ögonkastet...

Idag har vi lekt på öppna förskolan på förmiddagen. Olle tjatade öronen av mig på väg hem ang grannens krasch in i huset. Dom var ju också på förskolan. Det han kan säga om saken är: vov-vov, inne, PANG! Detta uppredas väldigt många gånger om dan... Mest när vi åker bil... Ibland även i sängen när han ska sova. Han har nog fått traumatiska upplevelser sen han såg den kraschade bilen live...

När M kom hem åkte Olle och jag till ICA och handlade lite julklappar & mat. Sen stannade vi på Plantagen för att kolla på lite julpynt. Man kan INTE ha FÖR många julklappspapper... Dessutom har vi ju fått några fönster extra sen förra året att pynta!

Inne på Plantagen fann Olle sin kärlek! En tomte... Som han varsamt tog upp med båda händerna och tittade på som om han just sett sitt nyfödda barn för första gången. Sen lade han den i en korg med andra pyntsaker och drog till fågelhusen. Han är nämligen väldigt intresserad av fågelmatning... När jag undrade om tomten skulle flytta hem till oss fick jag till svars att det skulle den INTE...

Nehe...

Så vi gick ut genom kassan och var på väg till bilen. Då undrade jag om tomten inte skulle följa med oss hem, och DÅ hade han ändrat sig.  -Mamma, ho-ho-hoo, sa han med ynklig röst.
-Ska han flytta hem till oss? undrade jag nu. Fick en suck till svars. Det betyde ¨japp¨ och att det var lite tokigt...

In i affären igen. Grabbade tomten och for hem. Väl hemma ropade han på syrran och visade stolt upp sin kärlek. Syrran formar munnen för att låta som tomten men det kommer inget typsikt ho-ho-hoo... Bara ho.
Hon får öva några dagar till så blir det nog ett hoande på henne också!




Ser ni kärleken i hans ögon?? Jag får pirr i magen av hans glädje!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller verkligen med om att man INTE kan få för mycket av julpapper, fina snören och ettiketter..

Har en lagerhylla i källaren. Nederdelen är full med fina papper och tillbehör.. Och övre delen är full med olika doftljus från Partylite. :) Man kan aldrig få för många doftljus heller.

Ja nu vet alla hur tokig jag är. Hihi

Kram kram.

2009-11-24 @ 13:18:41
Postat av: Eline

PANG! Hahaah!

2009-11-24 @ 21:37:17
URL: http://eleline.blogspot.com
Postat av: Susanne

Härligt att höra Maria!!



Det finns fler tokiga!!



Anna- vill du erkänna något?? Ett HELT rum med scrapbooking-saker... Lådor, hyllor och SÅ mycket plock...

Folk är ju lite galna... :-)

2009-11-24 @ 21:39:05
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaha, vadårå? Jag erkänner. Är det något knäppt med det? fattar iiiiiinget

2009-11-24 @ 21:51:12
URL: http://livethososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0