Här händer det saker...

Vilken dag!

Mormor och morfar kom hit vid 09:30 för att hjälpa  till med dagens projekt...

Först spang jag ut och monterade en barnstol i morfars bil så Olle kunde åka med pojkarna och köpa trallvirke.

När dom kom hem igen var grävmaskinen här! 2 traktorer med släp och en grävare!



Sen åt vi allesammans kålpudding med lingon. (jag är mästare på kålpudding. Eller Per Moberg har ett super gott och enkelt recept på kålpudding som jag fuskar med... Fast nu när jag sökte efter det har dom plockat bort det men jag hittade ett med samma ingredienser. Receptet finns här!)Vi bjöd in grävmaskinisten och Olle tyckte det var konstigt att han skulle äta hos oss...

Sen gick jag en sväng med vagnen och barnen sov i 2 timmar. Pappan och morfar jobbade på med trallen. Det är utanför ytterdörren som det byggs... En stor och härlig yta att ställa vagn och lite möbler på. Till våren bygger vi vidare runt hörnet och får en ännu större trall...

Mörkt blev det och medhjälpare fanns det gott om... :)









Sen trodde ni kanske att vi tog kväller och la oss?? Nej då... M gick ut i regnet och monterade väggbelysning utanför entren. Bilderna blir inte så bra i mörkret... Men dom lyser riktigt bra upp stor yta och ger jättefint sken...




Vad gör folk som bor ihop med nån som har tummen mitt i handen?? Anlitar en massa dyrt folk som ordnar åt dom hela tiden??? Usch... ;) Puss på dig M, det blev jättebra!!  Och TACK till mormor och morfar som gjorde denna dag SÅ trevlig! Tycker om er!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0