Hur mycket kan det regna på en dag??

Svar: JÄTTEMYCKET!!

Idag har det inte varit uppehåll i ens en minut. Bara regnat mer eller mindre.
Vi var ute och prommenerade morgonprommenad. Olle var jättesöt och tryckte sig mot vagnens sidovägg för att inte få allt regn i ansiktet. Sen var vi ute medans Alice sov sin 45 minuterslur. Tog en sväng i skogen och i rutschbanan. Blötte ner mina gympadojor lite lagom. Funkar på lunchturen också...

I samma veva som vi skulle gå in anlände 2 barn samt föräldrar. Den ena, min bror, skulle slipa och därmed avsluta spacklingsjobbet som pågått i tre dagar.

Samtidigt ringer min mobil och farbror H och hans tjej M meddelar att dom snart kommer och hälsar på. Sagt och gjort. Typ 3 minuter senare har min lugna förmiddag förvandlats till 5st vuxna, 1st tvåring, 1 st 17månaders samt 1st femveckors. Full fart...

12:45. Dags för båda barnen att sova. Nu regnar det ännumera om det nu var möjligt?? Mina gympadojor är nu helt plaskblöta.

14:15. Hämtar in vagnen. Öser fortfarande ner.

16:15. Alice behöver en kort lur. Tar nya skor men dom står emot vatten sämre än dom förra och hinner inte ens till brevlådan innan mina stumpor går att vrida ur... Är ute en dryg halvtimma...

Avslutar med att baka kikärtsbröd samt viker en hel massa tvätt och polerar upp badrummet så till och med M ser att det blänker...

Summa av dagen:
Köp ett par stövlar som inte är 2 nr för stora så kanske man kan använda dom en sån här dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0