Bubbeltapet!

Olle signalerar såpbubbelblåsande när han ser vår nya tapet.
Det är lite skum...

Fogning av hallgolvet är avklarat igårkväll
M applicerade fogen och jag torkade med svamp. Och det var inte vilken svamp som helst. Det var en badsvamp av modell mindre i limegrön färg. Tänk om en plattsättare skulle sett mig. Men den funkade fin fint!

På tal om plattsättare. När vi kaklade badrummet så hände det en lustig grej...
Vi hade hjälp av en kunnig person att fixa lutningen i duschen. Sen kaklade vi själva. Vi, det är jag och sambon det. M sågar till plattorna och blandar fix. Jag smetar ut fixet och sätter plattorna. När plattsättaren stannar till för att se hur det blev när  hela badrummet var färdigt var han så impad att han meddelade M att om han ville jobba hos dom var han välkommen. Det var rakt och snyggt gjort...
Men hallå!? Det är ju JAG som satt plattorna. Visst- sågningen kanske var snygg den också men det var ändå jag som tryckt dig varenda platta. Och INTE säger M nått heller om att jag faktiskt gjort det. Han berättade bara för mig när jag kom hem att vi fått högsta betyg... och att han var välkommen att börja en ny karriär som plattsättare... :-)

Har ju tänkt att visa hur det såg ut när vi flyttade in här. Har hänt en del sen dess. Tiden räcker inte till att både jobba med alla projekt, vara en närvarande mamma och att blogga.

Idag har vi iallafall köpt garderober med vita högblanka dörrar till hallen. Får mecka ihop imorgon. Taket har haft besök av farfar och M. Läkt är klart och på fredag ska nog alla pannor finnas PÅ taket och inte nedanför. Jiho!


Bild från badrummet -05. JAG sätter glasmosaikduschvägg!!

Och så här blev det i badrummet när vi var klara!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktiga ni är och vad snyggt det blir... Det är förstås Susanne som har varit så duktig ELLER!!!!Kram Annelie

2009-07-31 @ 21:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0