Mera bak!

Har bakat lite till...
Igår nyckelhålsmärkt morotsbröd i långpannan och idag två formfranskor. Det är smidigt att använda maskinen till att knåda degen. Har verkligen använt den mycket hittils!

Den här veckan har jag och Alice masat oss upp lite tidigare än vanligt. Får dessutom henne i säng vid 21:30 på köpet!
I måndags följde vi med till öppna förskolan i våra krokar. Jag blev ner kräkad och både barn och jag fick ta på de medhavda extra kläderna... På tisdagen var den förskolan i fam W¨s område. Även här nya kläder till mor och dotter... Och fam W fick tvätta en fleecefilt som vi placerat oss på i soffan.
På ondsdagen åkte Olle & M till förskolan igen och damerna var hemma och bakade och plockade.

Idag har vi varit på 1 1/2 års kontroll. Dagens högsta torn byggdes och en vaccination gick smärtfritt. Han sa inte ett smack vid sticket. Duktiga killen.

Alice vikt kontrollerades också eftersom hon kräks kaskader några gånger per dag men hon har gått upp 2 kilo på sina 7 levnadsveckor så någon fara var det inte med henne... Undra vad hon skulle väga och hur hon skulle se ut om hon inte kräktes så mycket... Oj oj oj....

Kommentarer
Postat av: Anna

Bulimi alltså?? Inte bra, vid så späd ålder...



Receptet på morotsbrödet anbefalles. Lägg ut här på bloggen bums meddetsamma! Jag ska baka i helgen...



När åker vi till Ullared? Början av vecka 9?? Fast då har väl stockholmarna sportlov. Undrar om de ska till Ullared allihop...



Kram Anna

2009-01-23 @ 10:11:40
URL: http://livethososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0