La, la la la

Sången är igång igen. Alice och jag stannade dock hemma och slappade. Sov till 10:15 och sången började 09:00. Då var vi inte så pigga så vi kröp ner i sängen och somnade om.

Är seg idag och skulle behöva bli ompysslad och inte göra en massa måsten. Fast jag skulle behöva åka till stan och det är ju alltid trevligt med lite shopping.  Får se om jag gör en utflykt.

Vill titta lite efter en bärsele. Hade spanat in en lyxig variant från Baby Björn men så fick jag syn på en disskusion ang barns ryggar och sättet att sitta i selen så nu är jag tveksam till en vanlig sele. Orkar inte med nån knyt variant eller sjal. Fast det kanske är smidigt när man lärt sig. Det är bara det att jag alltid varit lite skeptisk till sjalbarn. Återstår att se...
Tror dock att det kan vara smidigt om man har båda barnen ute nånstans att kunna ha Alice på magen... Man behöver båda händerna till Olles aktiviteter. När hon vuxit ur sin bilstol och om vi ska handla mat blir det ju lite klurigt med två barn i stolen på matvagnen. Man behöver ju vagnen till att ha mat i. Inte att sätta en hel Olle där.

Fast det vore ju bra att pröva om hon trivs i en, tänk om hon är en sånt barn som INTE gillar att sitta i sele. Borskastade pengar...

Kanske ska kolla med fam W om man kan testa deras sele en kort stund...

Alice har vuxit i brorsans  avlagda kläder. Idag har vi en Labanbody med byxor i stl 62/68. Igår använde vi Marias IdaT dress som Olle hade när han var bra många veckor till...
Kusin M var här igår med sin gravida sambo och inkasserade diverse minikläder. Beräknad ankomst den 4/1. Vi väntar med spänning på att lilla damen snart vill titta ut!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, jag har också nån inprogrammerad sjalbarnvarning fast jag ibland kan tycka att det ser praktiskt och mysigt ut. Vi har nog läst för mycket AW.



Kram Anna - som alltid haft en unge i vagnen och en i sitsen...blir inte så dyrt då heller.

2009-01-09 @ 15:02:35
URL: http://livethososs.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nu börjar det locka med shopping igen! Hur ser det ut om nån månad eller två? Några lediga vardagar? Lite fräscha vårkläder och inredning skulle ju sitta fint!!

2009-01-09 @ 15:56:00
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag har en sjal, fast den är knappt använd. Ska köpa en ergonomisk sele, har provat en Manduca o den verkar bra. Men har inte råd än. De har Ergoselar på babyproffsen numera, du kan ju testa en sån!

2009-01-10 @ 21:16:33
URL: http://fjomsan.wordpress.com
Postat av: Susanne

Min bror har också en Manduca som dom är nöjda med. Vad menar du med Ergoselar? En Manduca? På Babyproffsen? Jag var i butiken på stan igår och såg bara Babybjörnar...

2009-01-11 @ 23:20:05
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Martina

Ergo är ett märke... Ergo eller ergobaby kommer inte ihåg vad det heter exakt, såg en på babyproffsen i stan för ett tag sen . Men då får du testa din brors istället, manducan är billigare än ergon =).

2009-01-12 @ 16:50:35
URL: http://fjomsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0