Ett bröd till...

...japp. Jag vet. Kan inte sluta baka bröd. Fast ingen har varit & handlat så det finns inte så mycket att äta till frukost. Testar ett bröd som man bara knådar ihop. I med allt. Kalla vätskor och inget krångel. Blir 10st källarfrallor som ska kalljäsa i kylen över natten. När M väcker Olle sätter dom igång ugnen och gräddar i 10 min. Då hinner det lagon svalna till frukosten står på bordet..

För några dagar sen hade vi köpebröd. Då sa M till Olle att han skulle få lyx-köpebröd till mellis. Men tugga 2 och 3 kom ut i haklappen och sen ville han inte ha mer smörgås. Ett gott betyg till hembakat måste man väll ändå säga??

Om det blir gott kommer receptet här. Annars kryssar vi över det i boken...

Nu sussar lilla damen så lika bra att skynda i säng. Hon var rätt så ¨billig¨ imorse. Jag var trött som bara den. När jag släpat mig ner till frukosten säger M att natten varit bra. Han har inte hört henne ett dugg... Så bra för honom då. Jag var uppe med 1 till 1 1/2 timmas nattmål hela natten...
Tid hos tandhygenisten kl 10. Annars hade jag sovit HELA förmiddagen. Och inte fick jag nått fm kaffe på öppna förskolan heller, den starka fluorlösningen dom hade på tänderna skulle ju sitta en timma UTAN mat eller dryck...
TYPISKT!!

Go natti med sig. Sov så gott!
(som vi säger till Olle)

Kommentarer
Postat av: Anna med familj

Ja, den godnattramsan känner vi ju igen! Direkt från boken!



Bra med en testbakare som testar allt bröd innan det läggs ut här, så vi kan ta efter. Tycker vi.



Ser fram emot betyget på den kalljästa källarfranskan.

2009-01-27 @ 08:14:24
URL: http://livethososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0