På bättringsvägen??

Lömsk magsjuka det är vi dragit på oss. Eller Olle. Jag har bara varit illamående och grön hela tisdagen. Kramper i magen tills imorse. Olle kräktes ju flera gånger på tisdags förmiddagen. Sen behöll han allt han åt. Vaknade dock efter en timma och kräktes i sängen.

Onsdagen funkade fint och vi trodde det var över. Tills 2 timmar efter läggning. Då kom det upp igen. På torsdagen ringde jag BVC för att kolla när man kan vistas bland folk igen. Om man skulle räkna de sista mystiska kräkningarna. Det visste hon inte riktigt men meddelade att många hade dessa symptom och att det håller på 4-5 dygn.

Så på torsdagskvällen bäddar vi med extra skydd för ev mera uppkommande mat. Och mycket riktigt. 1 timma efter läggning även denna kväll.

Fredagen bjöd på superfint vårväder och vi har varit ute både fm & em. Nu har det gått 3 timmar sedan läggning på 4 dygnet och än så länge är det lugnt. Hoppas hoppas!

Jag har planerat en Ullaredsshopping måndag-onsdag efter helgen så om det var den sista kräkningen igår borde det vara lugnt att dra iväg neråt! Man brukar rekommendera 48 timmar utan symptom. Tvål + handsprit. Sen kör vi!

Trevlig helg. Jag ska Tradera lite när jag bara får vara hemma för att inte smitta andra. Har lagt ut lite urvuxta kläder till försäljning. Konstigt vad folk kan betala för beg kläder... Nästan mer än dom kostade nya ibland... Bra för mig...


Häromdagen vid stallet! Soliga bilder från idag kommer under helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0