Skänk pengar till Kenya!

Här kommer ett superklipp för ALLA er (jag t.ex) som INTE fick tummen ur och hjälpte till att skänka lite pengar till P3´s insamling mot malaria!

Jag har en fd svägerska som ska åka till Kenya om några dagar. Då kan hon hjälpa behövande direkt på plats. UTAN mellanhänder eller administrativa avgifter!!! Pengarna DIREKT till den som är i behov av dom. MER än du och jag...

Kommer ett bankgironr imorgon! Och exempel på vad pengarna gick till på senaste resan!
Skänk, skänk, SKÄNK!!!!
Imorgon!

Äh, vad tusan!
Jag klistrar in mailet här så kan DU fixa det på en gång!!!!



Mail från fd svägerskan, som är på väg till Kenya på nyårsdagen:

¨Hej!

Nu har jag ordnat ett särskilt konto för pengar till Voi (alltså ett privatkonto, det är inte plusgironumret som du förstår).
Där kan man alltså sätta in en slant om man vill skicka med ett bidrag.
Glöm inte märka med namn så jag vet vem pengarna kommer ifrån - så återrapporterar jag sedan vad de användes till.

Förra gången använde jag kompisars bidrag till exempelvis madrass, filt och myggnät till barn som sov i lervälling på golvet när det regnade in i hyddan, till mediciner åt en aidssjuk kvinna och hennes hivsmittade son, till medicin åt en astmasjuk tvååring, till matinköp i en by och till "grundplåt" åt en nystartad förskola med nio små barn där de inte ens hade papper och kritor.


Kontonumret (Handelsbanken) är

Kontonummer:
656 924 012

Clearingnr:
6663

Du kan läsa mer om Voi på www.voi-ulricehamn.se
Där ser du också plusgironumret - då går pengarna till samma projekt men du får ju inte veta precis vad pengarna har använts till. ¨

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, vilken reklam!!! Tack för det!



Här packar vi för fullt - kläder, vattenfärger, penslar, miniräknare, kepsar, tyger/trådrullar/blixtlås/säkerhetsnålar/knappnålar, hopprep, gosedjur, pärlor och pärlplattor, ballonger, ja, allt vi kan trycka ner. Tur man får ta 46 kg per person! Det blir inte mycket plats över till våra egna grejer, men det finns ju Y3!!



Kram!

2009-12-29 @ 16:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0