Lägesrapport A!

Alice har alltså blivit 8månader. Stor som en ettåring. Har 80 och 86 på många av sina kläder...(Olle har 86 på vissa men 92 på de flesta) Bara att flytta över från den ena garderoben till den andra!! :-)

Som ni kanske redan visste har vi haft stora problem med uppstötningar av det större slaget. När dom äntligen såg ut att minska när hon passerade 5-6 månader tänkte vi att det var över.
I samma veva började vi ge henne smakportioner av gröt o potatis för att klara att lämna bort henne i mer än 3 timmar. Vi skulle på en begravning och kände att det kunde passa bra att satsa på lite mer fast föda än att bara ammas. Men det gick åt skogen. Mista lilla smula av kex, potatis och gröt som var tjockare än vatten kom upp. Och det var inte bara den lilla mängde mat som kom upp utan tokreflexen med spyor på ca 5-10 kaskadkräkningar som vi var vana vid började om.

Tur att lilla damen inte var undernärd från början, då hade man blivit orolig. Hon ser ju rund o go ut och ökar i vikt som hon ska ( eller mer) så det är bara att torka på...

Jag hade tänkt att amma barn nr 2 till ca 5-6 månader men det var ju inte mycket att göra när hon inte fick i sig nått annat... Det blir inte alltid som man tänkt. På BVC jublar dom över att nån kan helamma sitt barn vid 7 månader. Bra för statistiken och guldstjärna till mig...

Fick tid på BVC efter att försökt med smakportioner i nästan 2 månader. Semesterledigt och väntetid. Samma helg som vi skulle till BVC kommande måndag började hon smacka i sig nöjt av gröten. Vilken lättnad.
Hade aldrig några problem med Olle. Han bara åt o var nöjd.
Fick rådet att ta det lugnt och låta henne fortsätta amma och äta små rinnande grötportioner. Men efter besöket visar hon mer och mer lust att smaka allt vi äter. Så idag har hon ätit gröt till frukost. Festat loss på potatismos, sjötunga och morot till lunch. Yoghurt till mellis och lite smörgåssmulor här och där.

Nätterna går så där just nu. Skulle gissa på lite 8månadersångest blandat med tandsprickning. Hon somnar själv men vaknar vissa nätter och är super ilsken. Det är vi inte vana vid. Har ju sovit hela nätter ett tag och då blir man bortskämd...

Aktiv är hennes andra namn...
Hon reser sig mot soffan och kryper sedan lång tid tillbaka... Vill äta på ALLT och skrattar hejdlöst åt brorsan. Han är hennes idol!!

Finns några fina skrattsekvenser på mobilen men överföringen är så seg att jag inte orkar med det nu. Ska gå o sova. Vet ju inte om detta är en ilsknatt till... Lika bra att sova tidigt!!

Hörs!!


Åker i tvättvagnen!

Stora ögon - jag?? Tycker om dig Alice!! Du är så söt!!

Kommentarer
Postat av: marion

va skönt att det verkar ordna sig med maten för Alice.Har tänkt på det och dig hur det går för er.

nu kallar bubblis :) hon vill ha MAT.

2009-08-03 @ 20:49:26
URL: http://http://majongsans.blogg.se/
Postat av: marion

Jag visste inte hur och vart jag skulle svara på inlägget du skrev på min blogg,så det blev på din blogg :).Va gulligt av M att tänka på lilla Sebbe.Ja jag är ju faktiskt nervös.Ska jag behöva lämna bort min lilla plutt,men han kommer att GILLA, tror jag helt klar.Vi hörs ha det gott Kram

2009-08-03 @ 22:50:35
URL: http://http://majongsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0