Helt slut...

Här händer det inte mycket.
Skrev ju om magsvidande och har varit och träffat en läkare som konstaterat ¨helt klar magtatarr¨.
Fick en medecin som skulle tas 2 gånger per dag i en vecka samt 1 gång per dag i ytterligare en vecka. Hämtade ut tabletterna i måndags eftermiddag och åkte ut till Marieberg och shoppade en hel massa kläder! Så kul att hitta så mycket fint till sig själv!!

Åkte hem, åt och tog en tablett. Somnade och vaknade med superond mage. Kräktes från 02-06 ca var 5-10 minut. Sen  en gång i halvtimmen hela förmiddagen. Framåt 19 på kvällen kräktes jag en sista gång och kände att illamåendes försvann och jag fick behålla lite smörgås o vätska. Äntligen!!

Onsdagen gick och jag var mest öm i magen efter alla uppstötningar. Vid kvällsmaten kom svidandet tillbaka och jag intog en ny tablett. Gick 2 timmar sen kräktes jag igen. Var så illamåendes att jag inte kunde sova. Vid 5:30 fick jag ca 30 min sömn och senare ytterligar 10 innan barnen vaknade i sina nya rum 07:30. Olle har flyttat in i sitt nybyggda och Alice i Olles gamla. Båda sov hela natten utan klagan. SÅ skönt! (så även natten som var)

Har varit i kontakt med läkaren igår torsdag och hon ville att jag skulle hämta en remiss och åka ner till akuten.
Jag ville inte.
Så vi bestämde att om det sätter igång igen så åker jag ner. M är sugen på att testa en tablett men jag måste ha full ork innan han ev kan bli så dålig som jag blev. Men troligtvis är det väll bara jag som är överkänslig om det är nått med tabletterna som jag inte tål.

Eller också hade jag extrem otur och fick en skum magsjuka samtidigt. Fast ingen av de övriga 3 som jag var på Marieberg med eller min snälla kompis-butiksbiträdet som hämtade typ 40 olika klädesplagg som skulle passa mig var smittade. Ingen här hemma har några symptom heller. Så om jag känner för en sjukhusvistelse kan jag ju chansa och testa en tablett till... Vågar jag??

Nix. Inte nu iallafall. Känner mig FÖR matt än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0