Halvt golv!

Vi har haft barnvakt idag. LYX!!!

Passade på att lägga golv och fixa runt fönster och dörr.

Jag sågade av alla parkettbrädor med kap och gersågen! M slog ihop dom.
Lämnade barnen hos mormor och morfar vid 10 och åkte dit för att bada och umgås vid 14. Då hade vi hunnit klart med halva golvet samt lagat mat!

Avslutade med att få en fin grillmiddag med egen potatis, egna morötter samt helgrillad fläskytterfilé som var supergod!!
Jag fick av onda magskäl hoppa det mycket godluktande kaffet för min svidande mage och sen åkte vi hem och badade två nöjda & trötta barn!

Olle har inte vaknat på ca en månad.(han hade ju en period vid 2 årstrotset där han ropade både vid läggning samt några uppvak på natten) Vaknar numer av kaninväckarklockan som piper.
Alice har nu sovit två HELA nätter utan ett knyst.
Så duktig!! (eller jag är så duktig som lärt henne att sova tryggt och gott i sin egen säng) Sova-hela-natten-kuren funkar även på detta barn!! (det är så coolt att man ju vill stoppa gravida blivande mammor på stan och berätta att dom ska köpa Anna W´s böcker för att få tips och ideér om hur man får nöjda, glada barn som sover bra!!)

Det är ungefär som att spela SIMS. Får man bara lite av allt så blir man nöjd o glad!! Missar man nån bit så funkar inte resten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0