Tisdagsrapport

En lugn, skön vanlig tisdag.

Olle väcker mig 07:20. Med ett litet rop. Jag springer ner och han myser i sin säng medans jag ligger på en madrass på golvet & mornar mig. Han skrattar och vinkar hela tiden. SÅ mysigt med barn som sover HELA nätter och vaknar glada!

Äter frukost och pappa tittar in på väg till ett jobb och tar sig några mackor han också. Solstrålen till son ler inte mindre när pappa gör entre. Fast pappas skruvmejslar är nästan lika roliga som pappa.

Tar en cykeltur och kollar in lite djur. Idag ser vi fåren, en gris i total lersörja, kossor och lamor.
Hojar hem och äter lunch.

Sover middag. Somnar lite försenat eftersom nya sporten tycks vara att leka med allt som bara går i vagnen. Upp med fötter ur filt och footsack. Gärna av med stumpor trots att den är runt 10 kalla grader. Igår när pappalediga pappan var ute med honom i regnet kom dom in tillsammans och Olle fick sova lur i sängen. Regnet bara öste ner. Pappa gick & gick. Olle drog bort regnskydd, filtar och strumpor. Blir inte så lyckat att sova i 2 timmar då...

Mellisdags och thekakor är nya favvomackan. Käkar ett helt skalat päron med stor aptit. Klämmer en skål päronyoghurt och smakar lite mjölk. Har inte hittat nån bra info kring när barnen ska börja pimpla mjölk... Så han har hittils mest druckit vatten.

Pappa kommer hem.
Har inte regnat på hela dagen så mammas efterlängtade bad får skjutas på framtiden. Olle och jag myser i vagn och stol under fleccefiltar tältet och tittar på pappa som klipper gräset. Det är så spännande. Inte om du frågar mig kanske, men andra tycks tycka det...
Plockar in äpplen från träden och pappa får klippa klart på egen hand. Olle sitter som ett ljus i sin matstol medans jag bakar en äppelkaka med riven mandelmassa på.

Olle kvällsbadar. Alla äter kvällsmat och sen är det dags för den yngsta att sova. Vi äter lite äppelkaka och sen slocknar den äldsta i familjen. Det nya Filip & Fredrik programmet var nog inte så bra för han sover djupt...

Jag ska läsa lite i Anna Wahlgrens Barnaboken. Det finns så många bra tips på hur man får barnen delaktiga i sina sysslor på ett smidigt och utvecklande sätt. Sen finns det saker som jag suckar åt och undrar varför ingen sett till att det plockas bort ur boken eftersom den uppdateras hela tiden. Men den är charmig och superintressant. Närmare 900 sidor totalt. Det är den tjockaste bokan jag någonsin läst... Längtar till varje kväll då jag hinner ett antal sidor innan det är dags att nanna. Så nu- mot boken!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0