Feber och elände...

Olle hade en skvätt feber igår. Var rätt så pigg ändå.

Idag när han vaknade hade han 39,7. Ledsen och gnällig och vill inte vara själv en sekund.
Fick i honom gröt. Mackorna spottade han bara ut igen. Han har ju 8 nya tänder varav fyra är kindtänder. Den del har tittat upp lite smått. Andra något mer. Kan ju göra riktigt ont med så mkt tandsprickning.

Sen läste vi böcker i soffan och han myste tätt intill mig och somnade. Sov 45 minuter snarkandes på soffan.

Vid lunch tog han några skedar av maten men sen skakade han bara på huvudet. Testade att göra gröt ifall det gör ont att tugga men det ville han inte ha. Sen spydde han en massa slem. Sen festade vi till det på en fruktpure med fullkorn. Åt lite mer än halva.

Efter det skulle vi ta en dos Panodil. Fick brotta ner honom med våld för att kunna få in den i rumpan. Testade flytande igårkväll men det totalvägrade han. Har gått hur bra som helst förut... Ibland är det ju kul att han lärt sig säga nej... Men inte alltid...

Nu sover han ute i vagnen och jag hoppas på att pappa kommer hem en liten stund tidigare idag för han var uppe och ramsade febrigt barn och åkte till jobbet tidigare än vanligt.

Då ska jag ta ett välförkänt bad...
Den här dagen har varit lite kämpig fram till nu...


Det är 31 dagar kvar till förlossning!
Undrar vem som ska komma ut??

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åhh bara 31 dagar,, jag länktar,, vad spännande det ska bli:) jag hoppas på ett lika glatt mms som sist har kvar de fortfarande, den lilla godingen ska inte vara sjuk jue , ^Åhh måste träffas sen nu var det ju längesen:S



Ta hand om dig och hälsa familjen:)



Kram Sofie

2008-10-29 @ 18:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0