20 dagar kvar...

...till förlossning. Det är inte mycket. Har ett par saker jag ska göra fortfarande. Packa väskan till exempel. Klippa mig. Köpa lite fint julpynt så Olle kan titta på tomtar och änglar. Fota magen, kanske är hög tid. Det blir svårt när den är borta... Eller inte riktigt lika stor som idag iallafall. Borta kan man ju drömma om. Såg gravid ut länge med Olle fast jag hade honom i famnen... Haha

Lördagskvällen var mormor och morfar barnvakt & vi var på inflyttningsfest hos familjen W. Jag såg nog ut som ett lik med röda ögon hela kvällen. Dom hade ingen badrumsspegel ännu så jag kunde inte se själv hur trött jag såg ut.
Hela söndagen var som i en dvala. Sov både på fm och em. Possitivt däremot var att vårat sovkurade barn somnade in sött med morfars sovramsa. Vaknade inte på hela natten och vi steg upp i vanlig tid på söndagsmorgonen. När dom hade ätit kvällsmat frågade morfar vad dom skulle göra nu. Då går lilla killen in i badrummet & fram till badbaljan. Efter gröten går han till soffan för att tokbusa.
Det är coolt att inrutade rutiner ger trygghet och gör att barnet vet vad som komma skall. Och att nån annan kan ramsa ¨vår¨ ramsa och att barnet somnar som på kommando. Skönt för både föräldrar och barnvakt.
ÄR så glad att vi lade ner dom där nätterna på att lära honom somna själv och vara trygg i sin säng!! Vi säger nästan varje dag att det är konstigt att det kan funka SÅ bra...

Snart fyller någon jämt i detta hushåll. Och det är inte jag. Får se om bebben hinner ut innan dess. Kanske blir det en födelsedagspresent av det lite annorlunda slaget... Det visar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0