Simtorsdag!

Då har vi badat igen. På babysimmet alltså. Eftersom den sista rapporten från simningen var lite sen var det redan dags igen.
Det finns ju så mycket intressant att titta på när man badar att Olle ser helt bortkommen ut... Idag var lilla E glad och skrattade gott i vattnet!

Efteråt åkte vi med familjen W hem. Det bjussades på tacos. Lyx. & hembakta muffins med jorgubbar och yoghurt! Kaffelatte med skum ur J´s kaffemaskin!
MMM....

Imorgon hoppas S, lilla E & Olle & jag på en härlig höstdag med vagnarna.
Jag & Olle tog en härlig tur idag. Solen värmde så man blev helt svett...

Igår var vi & fikade med mammorna i föräldrargruppen. Kul att se dom igen. Några barn är äldre och några yngre. Roligt att veta vad som är på gång i utvecklingen och prata lite tips & ideer.

På måndag ska M vara pappaledig! Det ska bli kul. Vi ska nog ta en tur till IKEA & fixa med Olles rum. Äntligen!

Dags för att ta en tur neråt för att samla ihop dagens mjukdjur och tvätt som ligger här & där. Men vi hörs!


                                                                                

Kommentarer
Postat av: Rosie

Hej!

Den 16 oktober, förlöste jag Max kl. 18.28, han vägde 2.790 gram och var 47 cm lång, kl. 18.43 var det Måns tur, 2.450 gram och 45 cm lång. Allt gick bra och vi var så lyckliga över att allt var över. Hade nog varit mer orolig över denna tvillingfödsel än jag velat erkänna för mig själv...

Det var rörigt på BB-avdelningen tyvärr så jag fick dela ett rum istället för att få ett utlovat familjerum där Tore har kunnat varit kvar. Det kändes hårt att bli ensam med två små för tidigt födda krakar, jag var fullgångna 36 veckor när de föddes. Fjärde natten blev jag ensam i rummet och de fick Tore äntligen vara kvar, då hade pojkarna fått gulsot och gått ner för mycket i vikt. Jag pumpade var 3:e timme och vi gav dem flaska för att försöka få upp dem i vikt. Efter 6 dygn på BB fick vi så äntligen komma hem och det var ljuvligt!! Amningen kom igång med Max första kvällen och med Måns andra kvällen, nu försöker vi få rutin på det hela samt prövar på dubbelamning så smått. De är bra från gulsoten nu och börjar sakta gå upp i vikt igen....jag ammar ungefär varannan timme dygnet runt så det vore gott att få igång dubbelamningen, som det är nu sitter jag med en liten kille vid bröstet varje timme!!!!

Ska försöka få in bilderna i datorn, vad det lider, mailar då till dig!

Mysig blogg du har, himla kul att läsa och följa er vardag, ha det gott!!

Kramar från en lycklig men trött Rosie

2007-10-29 @ 13:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0