Pannkakstorsdag!

Idag gjorde jag ett nytt försök med farmor. Då svarade hon.

Hon beklagade sig över att jag inte hade kommit igår. Pappa hade pratat med henne & sagt att jag tänkte titta förbi. Hon som BARA var till affären. Jamen, undrade jag. -Varför ringde du inte tillbaks då? Nä, hon kände inte igen nummret...

Det vankades pannkakor på våning 3 idag.
Så Olle & jag fräste dit när han sovit klart sin skönhetssömn vid 11:30(!)

Farmor hade beklagat sig över en ond höft och problem med ett knä. Hoppas på en kortisonspruta imorgon. När jag gått två våningar kommer hon sättandes nerför för att hjälpa mig bära skötväskan. TYPISKT henne!!

Väl inne när jag fått av Olle sin overall ska farmor bära. (hon är lite instabil ibland, speciellt men den där onda höften & knät!)
Jag får av mig mina ytterkläder också och då hör jag en duns. Inget barnskrik.
Bara farmor som låter oj,oj, lite generat. Går in i rummet dit hon gick med Olle för att hitta henne på golvet. På rygg. Som en skalbagge.

-Jaha, vad gör vi nu då frågar jag. - Ja, tar oss upp igen, säger hon.
Olle låg i säkert förvar PÅ sängen.
Farmor hade satt sig brevid honom men ¨gled¨av det glatta överkastet o damp i golvet. Olle bara tittade förvånat vart tanten tog vägen :-)

OBS! Du som träffar på min farmor: SÄG INGET om detta!!!!

Sen åkte vi vidare till Marieberg för att fixa de 2 tröjorna som skulle lämnas åter. Kom hem med 2 nya + ett par byxor till lilleman.
En ¨stol på bord¨, ett lyxtäcke & en ny blöjrefill slog vi till på också.

Avslutade kvällen med ett bad i blåa baljan och en slurk mjölk!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Magnus Thoresson

Hmmm kan inte annat än garva åt eländet med Farmor... Vilken stjärna!

2007-10-12 @ 22:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0