Min kompis & jag!

Fredagsträff med föräldrargruppen. Jag bjöd med kompis S och lilla E som inte fick gå i nån föräldrargrupp på sin vårdcentral. Vi fikade, bytte blöjor och sjöng.

Vill du hålla mig i handen?? Du & jag E!

     


Sen åkte S & jag till Mekonomen. Vi gillar sånna skumma killaffärer... Sist var vi ju på Biltema...
Men vi kollade på varsin bilstol. Beställde svarta båda två. Besafe hade fått bäst betyg i många tester och enligt föräldrar som har den så funkar den kanon. Så vi slog till...

Sen parkerade vi vid Mega. Tänkte gå med barnen på kyrkogården. Det är fint där. Fast först tittade vi in på Mega för att se om det fanns några fina barnkläder. Det gjorde det. Då somnade båda barnen och vi blev hungriga. Tog hissen upp en våning & åt lunch. Fläskfile, stekt potatis och svampsås. Smakade jättebra!
Sen skulle vi kolla om det fanns några babypulkor längst in i affären. Det gjorde det inte. Däremot hittade jag en försenad farsdags present till M. Ett par gummistövlar med mysigt lurv innuti. Det behöver han. Han äger inga... Snart kommer vår uppfart nämligen vara lerig och sörjig av grävarbetet som ska påbörjas. Då behövs stövlar... Dessutom kan ju han & Olle hoppa i vattenpölar tillsammans nästa år.
När vi gick ut från Mega hade vi varit där i typ 2 timmar. Barnen hade sovit sött hela tiden och snart skulle M komma hem. Så vi åkte hem.

Fick en avi med posten. Våra fiskar hade äntligen kommit!!
Satte upp några vid skötplatsen. Dom är SÅ fina! Det finns 96 delar. Bubblor, val, och snäckor.

  

Jag har grundmålat den mörka väggen under eftermiddagen idag. I kväll innan läggning kan jag nog måla en första strykning sand.
Läste att man inte kan sätta upp fiskarna förrens efter 4-6 veckor om man målat. VEM har lust att vänta så länge????? Inte jag & Olle....Kanske en eller två kan räcka??

Nu ska vi badai lilla baljan. M håller på att montera ett nyinköpt skrivbord. Typ 1000 delars. Kanske finns bild imorgon. Beror på om allt passar... Olle är sällskaplig.

Gör så här pappa! Byggledaren:



Imorgom kommer morfar & farfar hit för att fälla en STOR tall på uppfarten. Då får vi gå ut & spana in motorsågarna. Fast innan det ska vi hänga på ett klädparty på fm. Får se om vi hittar nått snyggt!!
Bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhopp!
Vad kul Ni har!
Firrarna var ju jättesöta, vart hittar man såna?
Jag gillar att läsa Er blogg och jag tänker på Er.
Ha det gott och fortsätt skriv.
Kramisar N

2007-11-19 @ 17:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0